Från lansering till 1 MSEK i försäljning på under ett år – Djurhälsobolaget Emollivet når viktig milstolpe

Mindre än ett år efter lanseringen av ett helt nytt varumärke meddelar Emollivet att milstolpen 1 MSEK i nettoförsäljning har nåtts. Försäljningen tog fart efter lansering av Emollivets första produkt i mars 2022 och har sedan fortsatt öka efter lansering av bolagets andra produkt i slutet av oktober. Nu har över 3000 produkter sålts och bolaget har redan återkommande kunder.

Under 2022 lanserade Emollivet sina två första produkter för djurhälsomarknaden. I mars lanserades en spray för hästar med hudåkomman mugg och i oktober lanserades en spray för hundar med torra och irriterade tassar. Försäljningen har sedan dess tagit fart och bolaget meddelar nu att milstolpen 1 MSEK i nettoförsäljning har nåtts. Mindre än ett år efter lanseringen av ett helt nytt varumärke.

Emollivet är ett svenskt tillväxtbolag som med ett kundcentrerat perspektiv utvecklar och säljer produkter till den växande djurhälsomarknaden. Under det senaste året har över 3000 produkter sålts till djurägare som efterfrågar användarvänligare produkter som gör det enkelt för dem att ta hand om sitt djurs hudåkommor varje dag.

- Nyckeln bakom framgången är att vi sätter kunden i fokus och enbart lanserar produkter som löser ett verkligt behov hos kunden. Försäljningen visar att det finns en betalningsvilja och att våra produkter värdesätts av kunderna, säger Stina Linge, VD.

Produkterna säljs via Emollivets egna e-handel på den svenska marknaden. E-handeln möjliggör en direktkontakt med slutkunderna som har möjlighet att recensera och ge direkt feedback till bolaget.

- Vi är särskilt nöjda över att en stor majoritet av kunderna är nöjda med sina köp samt att vi redan nu har återkommande kunder som upplever att våra produkter underlättar deras vardag, fortsätter Stina Linge.

Emollivet PAW+ Antiseptisk mjukgörande spray för hundar med torra, irriterade eller infekterade tassar - Emollivet
Sold out