Press Test

På rea

Emollivet COMBI - Antiseptisk mjukgörande spray för hästar med mugg, rasp och skorv

REA

Ordinarie pris 399 kr
( / )
Frakt beräknas i kassan.
Storlek

Antiseptisk mjukgörande spray för hästar med mugg, rasp och skorv.
Spray med trippel verkan med beprövade ingredienser.

1. Uppluckrande av förhårdnader, så som krustor och skorv
2. Bakteriedödande
3. Mjukgörande

Vår antiseptiska och mjukgörande spray för hästar med mugg, rasp och skorv.
Bygger på den patenterade AKVANO®-teknologin som möjliggör en kombination av salicylsyra 2%, klorhexidin 0,2% och lipider från sojaböna. Emollivet Combi blir därför en komplett produkt med trippel verkan som bara tar några sekunder att applicera.

Produkten sprayas på det drabbade området dagligen. Med Emollivet Combi krävs ingen beröring eller tillgång till vatten vilket gör produkten enkel att använda varje dag såväl på kalla vintern som i hagen på sommarbetet. Tack vare att produkten inte behöver sköljas bort kan den verka under längre tid vilket tillåter en låg klorhexidinhalt. Du får även en mer exakt och pricksäker applicering då medlet sprayas direkt på den berörda ytan.

• Trippelverkande
  • Snabbtorkande
  • Ingen beröring krävs
  • 96h tävlingskarens
  • Innehåller inget vatten
  • 100 ml flaskan håller för daglig användning i upp till fem veckor

Användarmanual COMBI:

1. Borsta bort eventuell lera
  2. Spraya på 10-15 cm avstånd tills det drabbade området har täckts av sprayen (normalt 1-2 sekunder) och låt dunsta
  3. Upprepa dagligen

Vid användning på område med mycket behåring såsom hovskägg eller vid skorv i svans eller man; gör en bena när du sprayar för att komma åt huden.

Innehåller: Denaturerad etylalkohol, lipider från sojaböna, mjölksyra, salicylsyra 2%, klorhexidindiglukonat 0,2%, vitamin E.

Djurhälsoprodukter klassificeras som kemiska produkter och märks därför enligt gällande regelverk. Här finner du fullständig produktinformation.

Produkten bör ej användas av hästar som är överkänsliga/allergiska mot soja.